زمانی که بیتلز می خواست در فیلم ارباب حلقه ها بازی کند


در حالی که سه گانه ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون یکی از تحسین شده ترین منتقدان سریال های تلویزیونی در تمام دوران است، همه چیز می توانست بسیار متفاوت از آب در بیاید. قبل از انتخاب شخصیت‌هایی مانند الیجا وود و ویگو مورتنسن، چهره‌های آشنا مانند لیام نیسون، اوما تورمن و حتی وین دیزل برای ایفای نقش در نظر گرفته می‌شدند.

و قبل از اینکه جکسون به داستان تالکین بپردازد، گروهی از سلبریتی‌های فوق‌العاده محبوب در تلاش بودند تا یک اقتباس را آغاز کنند. گروه بیتلز، از همه مردم، زمانی می خواستند ارباب حلقه ها را بسازند. در حالی که پیتر جکسون در حال تبلیغ مستند جدید دیزنی + Get Back خود بود که گروه نمادین را در آن حضور دارد، این نکته جالب را کشف کرد. ظاهرا تهیه کننده دنیس اودل ایده گروه را معرفی کرده است.

تالکین از بیتلز منصرف شد

به گزارش بی بی سی، جکسون در حین کار در فیلم Get Back این فرصت را داشت که از پل مک کارتنی درباره داستان بپرسد و متوجه شد که اگرچه بیتلز می خواست فیلمی بسازد، اما خود تالکین این ایده را رد کرد. جکسون توضیح داد:

در نهایت، آنها نتوانستند مجوز را از تالکین بگیرند، زیرا او از ایده یک گروه پاپ که داستان او را بسازد، خوشش نمی آمد. بنابراین توسط او رد شد. سعی کردند این کار را انجام دهند. درباره اون هیچ شکی نیست. برای مدتی در اوایل سال 1968 به طور جدی به این فکر افتادند.

شایعات حاکی از آن است که مک کارتنی نقش فرودو را ایفا خواهد کرد، جورج هریسون نقش گندالف را بازی خواهد کرد، رینگو استار نقش سم را بازی خواهد کرد و به طرز عجیبی جان لنون نقش گولوم را بازی خواهد کرد. پل نمی‌توانست دقیقاً به یاد بیاورد که چه زمانی با او صحبت کردم، اما معتقدم که اینطور است. قطعاً دیدنی خواهد بود.

ناگفته نماند که یک فیلم ارباب حلقه ها با بازی بیتلز با سه گانه ای که ما در نهایت دریافت کردیم بسیار متفاوت خواهد بود، و فکر می کنم وقتی می گویم خوشحالم که اینطور نتیجه داده است، اکثریت صحبت می کنند. اگر این اقتباس در دهه 60 یا 70 منتشر می شد، این امکان وجود دارد که نمایش جکسون هرگز اجرا نمی شد.

حتی مک کارتنی نیز احساسات مشابهی دارد. همانطور که جکسون به یاد می آورد، “پل گفت، “خب، خوشحالم که این کار را نکردیم، زیرا شما باید فیلم خود را بسازید و من فیلم شما را دوست داشتم.”

طرفداران سریال های فانتزی در حال حاضر به آمازون توجه می کنند زیرا برنامه تلویزیونی ارباب حلقه ها برای سپتامبر 2022 در نظر گرفته شده است. امیدوارم با بودجه دیوانه وار این نمایش، او ناامید نشود.