آموزش رانندگی با دنده اتوماتیک + فیلم【آموزش فارسی خودروی اتومات】

آموزش رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک (5 کاری که در ماشین اتومات نباید انجام بدیم) در مورد تارا اما نمیتوان چنین گفت زیرا هرچند طراحان ایرانخودرو سعی داشتهاند این ماشین را هم از پژو ۳۰۱ متمایز کنند و هم نمای مدرنتری به آن ببخشند، اما طراحی عجولانه کار را خراب کرده و باعث شده ظاهر تارا بیتناسب و سردرگم به نظر برسد. گیربکس CVT گزینهای قابلاعتماد است که باعث کاهش مصرف سوخت نیز میشود و در خودروهای ژاپنی از جمله محصولات هوندا، نیسان و تویوتا بکار میرود. نام دیگر این مدل گیربکس منوتیک است که تعویض دنده بسیار راحتتر از نوع دستی و بهتر از مدل خودکار است. هایما از نظر سطح آپشن و رانندگی خانوادگی مقداری برتری دارد اما در عوض جک حس تسلط بیشتر و مقدرای پایداری بهتر را به شما ارزانی خواهد داشت. زمانی که پای خود را از روی ترمز برمیداریم ماشین به آرامی شروع به حرکت خواهد کرد و برای حرکت با سرعت بیشتر پای خود را بیشتر روی گاز فشار دهید.برای جاده های معمولی دنده را روی D قرار دهید و دیگر نیازی به قرار دادن دنده به وضیعت دستی ندارید تا سرعت بیشتر از حد معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود مجاز نداشته باشید. با ترمز ماشین را به حالت ایست کامل برسانید. در یک دنده اتومات چهار حالت ، ، و وجود دارد. ​​​​.


خودرو فیدلیتی

این جعبه دندهها انواع مختلفی دارد که اتومبیلسازان آنها را ابداع کردهاند. عدم فشار پای شما بر روی پدال گاز به معنی دنده سنگین بوده که در سراشیبیها بسیار کمککننده است. اگر دور موتور خودرو شما از محدوده استاندارد فراتر رفته و شما دنده را تعویض نکنید به موتور خودرو فشار وارد شده و میزان مصرف سوخت نیز افزایش مییابد. البته بهطور قطع هنگام قرار گرفتن خودرو در سربالاییها این محدوده تغییر کرده و افزایش مییابد. گفته میشود دور موتور ۳ تا ۴ هزار بهترین محدوده برای تعویض دنده است. به همان میزانی که استفاده از گیربکسهای اتومات بهنسبت گیربکسهای دستی راحتتر است لذت رانندگی کردن با آنها نیز کمتر است. این گیربکسها در ترافیکهای طولانی و مسیرهای پررفتوآمد بسیار کمککننده بوده و راحتی استفاده از آنها به این است که دیگر یک دست شما بر روی دنده و پای مخالف شما بر روی پدال کلاچ قرار نمیگیرد. پس با توجه به ابعاد ذکر شده تارا در این زمینه برتری نسبی دارد هر چند که در شاهین هم سرنشینان راحتی قابل قبولی دارند. نمای داخلی این خودرو با تمرکز بر آسایش و راحتی سرنشینان عقبی طراحی شده است چرا که ماهیت سواری با این خودرو بیشتر بر سبک شوفر متمرکز شده است و نه رانندگی شخص مالک.


خودرو دنا پلاس

در اصل قرار بود بهجای تارا، پژو ۳۰۱ وارد ایران شود، اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، پس از خروج آمریکا از برجام و مسدودشدن راه ورود این خودروی فرانسوی به کشور، ایرانخودرو تصمیم به طراحی و ارائهٔ یک خودروی ملی بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ گرفت و حاصل کار تارا شد. چند سالی است که در ایران شاهد ورود روزافزون خودروهای کراس اوور به بازار هستیم؛ یک کلاس جدید که نسبت به سدان های کلاسیک بزرگتر و جادارترند اما از جمع و جورتر و اقتصادی تر. همانطور که خودتان میدانید، بخش آگهیهای دیوار هم بهترین مکان برای گرفتن قیمت و خرید امویام است. بنابراین اگر شما هم به دنبال ماشین اتومات ارزان قیمت هستید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. کافیست بدانید اگر قرار است ماشین حرکت نکند دنده باید روی قرار داشته باشد. توصیه میشود هر ۳۰ هزار کیلومتر که تقریباً معادل یک سال استفاده از خودرو است روغن گیربکس آن تعویض شود. البته هنوز هم گیربکسهای دستی در بین طرفداران دنیایخودرو جایگاه خاص خود را داشته و در واقع بسیاری معتقدند یک راننده واقعی هرگز به سراغ گیربکس اتوماتیک نمیرود. همچنین امکان دنده معکوس هم به راننده داده میشود.


پس از انتخاب دنده مناسب و قرار دادن اهرم دنده در جای خود پا را به آرامی از روی کلاچ برداشته و با فشردن پدال گاز بدون وارد شدن فشار به موتور به سرعت مورد نظر خود دست مییابید. این روغن برای گیربکسهای موتورسیکلتها نیز مورد استفاده قرار گرفته و تعویض دنده در آنها را هم روانتر میکند. جعبهدنده را اصطلاحا گیربکس هم میگویند. چیزی که در لغتنامههای خودرویی به آن شاسیبلند کوپه میگویند. ایمنی تا حد زیادی به مهارت راننده و توجه و پایبندی او به قوانین راهنماییورانندگی بستگی دارد. در نمای عقب نیز همان طراحی قبلی به چشم می خودرو چراغ ها طراحی دو تکه ای دارند و مابین آن ها یک نوار کرومی دیده می شود، در قسمت پایینی سپر نیز یک فلاپ مشکی و دو چراغ مه شکن وجود دارد. در مجموع طراحی این خودرو نیز نتوانسته است نظر علاقهمندان را کاملاً جلب کند. انتخاب دنده کاملاً به سرعت حرکت خودرو بستگی داشته و یک راننده حرفهای کاملاً آگاه است که در چه سرعتی چه دندهای را انتخاب کند. نظرات مختلف منتقدان در بررسی دیگنیتی پرایم و مشخصات فنی اش، گویای این هستند که حاصل همکاری دانگ فنگ و بهمن موتور میتواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.