WHO می گوید Omicron Covid در 38 کشور شناسایی شده است، اولین داده ها نشان می دهد که مسری تر از دلتا است – NBC Chicago



سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که نوع omcron کووید-19 در 38 کشور شناسایی شده است، در مقایسه با 23 کشور دو روز پیش، با داده‌های اولیه که نشان می‌دهد این سویه مسری‌تر از دلتا است.

ماریا ون کرخوف، رهبر فنی سازمان جهانی بهداشت در حوزه کووید-19 در جریان یک پخش مستقیم پرسش و پاسخ در شبکه‌های اجتماعی این گروه در روز جمعه گفت: «ما شاهد افزایش نرخ رشد هستیم، شاهد تعداد فزاینده‌ای از میکرون‌های شناسایی شده‌ایم». اما ما گزارش هایی از omicron از 38 کشور در هر شش منطقه WHO داریم.

Van Kerkhove گفت: “پیشنهادی مبنی بر افزایش قابلیت حمل وجود دارد، آنچه که ما باید بدانیم این است که آیا در مقایسه با دلتا کم یا زیاد قابل حمل است یا خیر.”، وی افزود که نوع دلتا همچنان در سراسر جهان غالب است.

ون کرخوف گفت که برای درک شدت بیماری اومیکرون خیلی زود است. او گفت که اولین گزارش‌ها از علائم خفیف در برخی از اولین مواردی که او شناسایی شد، بر اساس گروهی از دانشجویان دانشگاه بود که تمایل به جوان‌تر بودن و علائم خفیف‌تری نسبت به افراد مسن دارند.

ون کرخو گفت: «گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این وضعیت خفیف‌تر است، اما واقعاً خیلی زود است. “هرکسی که به SARS-CoV-2 آلوده شده باشد، صرف نظر از نوع آن، همیشه با یک بیماری خفیف شروع می شود. بنابراین ممکن است با یک بیماری خفیف پایان یابد، البته برخی افراد بدون علامت هستند، اما ممکن است با یک بیماری خفیف متوقف شود. ، یا ممکن است کمی طول بکشد.

ون کرکوو گفت که تعداد بستری شدن در بیمارستان در آفریقای جنوبی در حال افزایش است، اما مقامات بهداشت عمومی هنوز افزایش خطر مرگ را گزارش نکرده اند، اما منتظر داده های بیشتری هستند.

دکتر. مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی WHO، گفت که مقامات بهداشت عمومی در ابتدا موارد خفیف با انواع آلفا و دلتا را مورد توجه قرار دادند. اگر این نوع واقعاً باعث بیماری شدیدتر شود، ممکن است دو هفته طول بکشد تا مرگ و میر مرتبط با omcron رخ دهد.

رایان گفت: “متاسفانه، زمان می برد.” ما این را در موج های قبلی این بیماری همه گیر نیز دیده ایم. وقتی میزان بروز افزایش می یابد، یک یا دو هفته طول می کشد تا منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ شود.”

ون کرخوف هشدار داد که در حال حاضر یک تحریف گزارش وجود دارد که ممکن است میزان خطرناک بودن این نوع را پنهان کند. بسیاری از افرادی که در سرتاسر جهان آزمایش آنها مثبت بود، مسافران سالمی بودند، که می تواند دلیل خفیف بودن علائم گزارش شده را توضیح دهد.

ون کرخوف گفت: “اگر در سفر هستید، بیمار نیستید، یا اگر مریض هستید نباید سفر کنید.” بنابراین یک سوگیری در مورد آنچه که در حال حاضر شناسایی می شود وجود دارد، اما با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.