نامزد اورنج کانتی DA خواستار تحقیقات بیشتر از مربی در Mater Dei برای اتهامات نامشخص است



وکیلی که برای برکناری دادستان ناحیه اورنج کانتی نامزد می شود، خواستار تحقیقات بیشتر در مورد ادعاهای مبهم در برنامه معروف فوتبال دبیرستان Mater Dei است.

پیت هاردین، دادستان فدرال سابق، چهارشنبه از علت دیست. آتی تاد اسپیتزر به دنبال یک دعوای خشونت‌آمیز در رختکن که بر اساس شکایت اخیر، یک بازیکن فوتبال نوجوان را با آسیب مغزی تروماتیک برجای گذاشت، به توصیه یک اداره پلیس محلی برای تشکیل اتهام جنایت عمل نکرده بود.

هاردین همچنین از آنچه او به عنوان “عدم تحقیق” توسط سرمربی قدیمی بروس رولینسون به ظن به خطر انداختن کودکان توصیف کرد، انتقاد کرد. رولینسون یکی از مشهورترین چهره های فوتبال دبیرستانی است و در Sports Illustrated معرفی شده است و از سال 1988 تیم را از سانتا آنا به هشت قهرمانی بخش جنوبی و چهار عنوان ملی هدایت کرده است.

هاردین به تایمز گفت: «این کودکان تحت مراقبت او بودند. او به عنوان سرمربی تیم ظاهراً می دانست که این یک روند گمنامی آیینی است که این بچه ها طی کردند و هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام نداد.

لوری لونسون، دادستان فدرال سابق که در دانشگاه لویولا مریمونت حقوق تدریس می کند، گفت: در چنین موردی، والدین به طور قابل درک به سرعت پاسخ خواهند داد. اما، او گفت، “این یک نوع پرونده است که در آن باید بسیار مراقب تحقیقات و کیفرخواست باشید.”

اسپیتزر روز سه‌شنبه گفت که دفتر او اتهامات جنایی ارائه نکرده است زیرا “هیچ مدرکی دال بر ابهام یا جنایت دیگری وجود ندارد که ما بتوانیم فراتر از شک معقول ثابت کنیم.”

اسپیتزر گفت که باتجربه‌ترین دادستان این دفتر پرونده را بررسی کرده بودند و «حتی شواهدی که نشان می‌دهد این چیزی جز یک وضعیت درگیری متقابل با دو شرکت‌کننده مشتاق در حال تبادل ضربات، از جمله ضربات مکرر به هر یک از آنها بود، پیدا نکردند. سر دیگران.”

اسپیتزر می‌گوید: «در هیچ نقطه‌ای از بازی، یکی از بازیکنان از بازیکن دیگر نخواست که توقف کند، حتی زمانی که ضربه‌ها ضربه‌های سر و تلاش برای شلیک سر بود». او گفت که آماده بررسی شواهد جدید است و اگر بتوان ثابت کرد که “هرکس – اعم از بازیکن، مربی یا مدیر مدرسه – درگیر ابهام بوده یا تحمل کرده است، من آنها را پاسخگو خواهم کرد.”

خانواده این بازیکن سابق فوتبال هفته گذشته از Mater Dei و اسقف کاتولیک رومی Orange به اتهام سهل انگاری، نقض قوانین ضد مه آلود کالیفرنیا، عدم محافظت از دانش آموز و ایجاد ناراحتی عاطفی شکایت کردند. در این شکایت که در دادگاه عالی اورنج کانتی ثبت شد، یک نگرش “سخت گیرانه و پر زحمت” در موسسه ای توصیف شد که “از شهرت ورزشی عالی خود به هر قیمتی محافظت می کند.”

در این دادخواست آمده است که مصدومیت این دانش آموز از مسابقه با “جسد” در 13 بهمن نشات گرفته است که در آن دو بازیکن به یکدیگر ضربه زدند و به بالاتنه هم ضربه زدند تا اینکه بازیکنی “دیگر طاقت نیاورد و تسلیم شود”.

بر اساس این شکایت، دانش آموز، یک نوجوان که پاییز قبل به تیم ملحق شده بود، موافقت کرد در “تلاش برای جا افتادن و نشان دادن اینکه به اندازه کافی سرسخت است” شرکت کند.

در دادخواست آمده است که در جریان مسابقه بارها از ناحیه سر این دانش آموز مورد اصابت یک بازیکن اصلی قرار گرفت. در دادخواست آمده است، پس از آن هم تیمی های این دانش آموز به دنبال او وارد دستشویی شدند و به او هشدار دادند که دزدکی نرود.

در این دادخواست آمده است که وقتی یک مربی ورزشی جراحات او را بررسی کرد، دانش آموز گفت که به صورتش در سینک اصابت کرده است. این شکایت مدعی است که مربی برای کمک پزشکی تماس نگرفته و در 90 دقیقه با والدین شاکی تماس نگرفته است. بعداً تشخیص داده شد که این دانش‌آموز دچار شکستگی بینی شده است که نیاز به جراحی دارد و یک آسیب مغزی تروماتیک که منجر به تاری گفتار و اختلال عملکرد شناختی شده است.

هاردین این سوال را مطرح کرد که آیا این دعوا می تواند به طور منطقی به عنوان یک “دعوای متقابل” طبقه بندی شود و گفت که آنچه به عنوان یک آیین مه آغاز شد “در مقطعی به چیز دیگری تبدیل شد.” شواهد ویدئویی از این مسابقه منتشر نشده است.

هاردین همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا دفتر اسپیتزر به اندازه کافی این جنایت را به صورت ناشناخته در نظر گرفته است. از سال 2006، کالیفرنیا اجازه تعقیب جرایم را در مواردی که جراحات جدی یا مرگ ناشی از تشریفات مبهم باشد، داده است.

او صحبتی را نقل کرد که روز بعد از مسابقه بین رولینسون و پدر دانش آموز نقل شده است که در آن رولینسون گفته است: “اگر برای هر بار بازی Bodies یا Slappes این بچه ها صد دلار داشتم، میلیونر می شدم. او در مورد درخواست اظهار نظر پاسخی نداد.

تیم لاینبرگر، سخنگوی کمپین انتخاب مجدد اسپیتزر، گفت: دفتر اسپیتزر “همه شواهد را بررسی خواهد کرد تا مشخص کند که آیا آنها می توانند ثابت کنند که جرمی فراتر از یک شک منطقی انجام شده است.” ما خوشحالیم که آقای هاردین این احساس را فرا می خواند.»

مایک رک، وکیل خانواده این دانش آموز، گفت که این خانواده خواستار “محاکمه شدن یک کودک دیگر” نیستند. او گفت که هدف این است که ماتر دی و اسقف نشین را در قبال هر تخلفی مسئول بدانیم.

پدر والتر جنکینز، رئیس Mater Dei، در نامه‌ای به والدین و دانش‌آموزان روز سه‌شنبه گفت که مدرسه یک “شرکت خارجی و مستقل” را برای بررسی اقدامات ایمنی در ورزش دانش‌آموزان استخدام خواهد کرد. جنکینز که در ماه جولای استخدام شد، گفت که او همچنین می‌خواهد یک گروه کاری با ورزشکاران صنعت دو و میدانی در ترم بهار ایجاد کند تا نحوه ساختار برنامه‌های ورزشی مدرسه را بررسی کند.

جنکینز نوشت: «توانایی من برای شفاف‌سازی در رسیدگی به چالش‌ها و نگرانی‌های فعلی‌مان تنها با محدودیت‌های قانونی در خصوص حریم خصوصی افراد زیر سن قانونی و کارمندان محدود می‌شود».